Friday, August 12, 2005

حکايت قاريان غمگين زندگی

سلام!رو به قايق ايستاده ام/نگاه ميکنم/نميتوانم خود را توی دريا بيندازم،دنيا زيباست/از طرفی گريه هم نميتوانم بکنم/مرد هستم!!!(اورهان ولی)


۱-تصوير پسرکی که از فشار و نياز توامان گريه لبهايش ميلرزد ولی بغضش را فرو ميخورد و لبانش را گاز ميگيرد تا اشک نريزد به تازگی در ذهنم با اين شعر اورهان شکل ميگيرد.


۲-هر وقت فکر ميکنم پيروز شده ام ،اهنگی،خيالی،تصويری و يا هر کوفت ديگری هست که يادم بياورد چه اندازه ويران شده ام.تمام سهم من از ۸ سال جوانی،ضيافت کابوس های وحشتناکی است که با کارت دعوت جاودانی تو مهمانشان ميشوم.برای اينکه به من نشان دادی تا چه حد ميتوانم احمق و بی خاصيت باشم تمام عمر مديونت ميمانم.


۳-وقتی اينچنين محتاج گريستنم و چشمانم ياری نميکند تنها دوای درد زار زدن بی منت و دغدغه، مستی است.


۴-ديشب فنز را ديدم.مدتها بود که کاری-حالا فيلم،کتاب،ترانه يا هرچيز ديگر -اين چنين زير و زبرم نکرده بود.کاش...


۵-دلتنگ توام.دلتنگ سايبان امن مژگانت،بی قرار شنيدن ترنم دستانت...دلتنگ توام!


اين نيز بگذرد...من خوبم فقط ديگر تاب کشيدن اين همه ويرانی را روی شانه هايم ندارم.همين!

56 comments:

  1. ۲ رو واقعا درک ميکنم...خيلی سخته...

    ReplyDelete
  2. من هم درکت ميکنم .. اما دادا تنها نيستی ... همه همينطوريم زير فشار ها داره بغض هامون مي ترکه ...اما اينها هم ميگدرند و چيزی که واسه ما ها ميمونه مثلن تجربه هست و خاطرات که اون زمان هم اين خاطرات به طمع شيرين خواهد آمد ....من چندان خدا باور نيستم اما ....."ان العسرا مع يسرا ...دادا قوی باش و بايست !    ;)

    ReplyDelete
  3. موافقم امير .. اکثر جمعه ها اين اهنگو گوش ميدوم : .. من از عبور جمعه ها از بوی تنهايی پرم .. زير سفال سقف شب ثانيه ها رو ميشمرم ... // اين نيز بگذرد...

    ReplyDelete
  4. من هم خوبم فقط ديگر تاب کشيدن اين همه ويرانی را روی شانه هايم ندارم.همين!

    ReplyDelete
  5. رئيس..مثل خراب کردم اومدم پشت ..اوضاعت اينگار همچيت رديف نبود ..منم که از همه آدما بد تر !

    ReplyDelete
  6. راستی امانتی منو چرا نميدی؟ از حال بد من سوء استفاده کردی و صحبت رو عوض کردی به دختر پولدار؟ ميام ميگيرمش!

    ReplyDelete
  7. اينجوری نبينمت.....از خودت خبر داری.....اما من ...مستی هم درد منو ديگه دوا نمی کنه.....مثل چهارپا موندم تو گل......

    ReplyDelete
  8. دلبرکم چيزی بگو به من که خاموش تو ام . به من که همبستر تو اما فراموش تو ام . هروقت دلم ميگيره اين رو می ذارم . همه برقها رو جز لامپ ديواری هال خاموش می کنم . يه عروسک گنده ميگيرم بغلم و ... بخوام نخوام زار می زنم ... دلتنگ شدم امير . نمی دونم از غم قديمی هجران دستهاست يا جمعه لعنتی يا .... بماند .

    ReplyDelete
  9. امير می فهمت به معنی دقيق کلمه ! کاش مرد نبودم و گريستن برايم عار نبود . نه به چشم مردم که به چشم خودم .می دونی زمانی برای افسوس ديگر نيست . کارت دعوت کابوس ٫چه بخواهی چه نخواهی خواهد آمد.رفيق من می فهمت کاملا.

    ReplyDelete
  10. سلام. می دونی خدا خيلی صبوره و اون موقع که از روح خودش در اين آدميزاد عجيب و غريب دميد به جای خيلی از صفاتش صبوری رو در اون دميد و ... صبور باش و مطمئن باش شونه های مردونه تو که هيچ شونه های ضعيف ما مونث ها هم تحمل هر باری که خدا به دوشمون بذاره رو داره. به قول خودت اين نيز بگذر چه جوريش مهم نيست. صبور باش...

    ReplyDelete
  11. می دونی بعضی زخم ها هيج وقت التيام ندارد حتی وقتی دست عزيز ترين کس دنيا در دستت باشد و دنيا برايت بهشت برين باشد. امشب دوس داشتم پيشت بودم و با هم تا خود صبح صحبت می کرديم

    ReplyDelete
  12. آخر گزينه سوم را امشب براي غم دوستم و هم پيالگی برای کم شدن غمش انتخاب کردم با اون همراه شدم و می دانم که دارم زير قول خود می زنم اما من خراب رفيق حاضرم بميرم و غم دوست نبينم . کاش تو هم تو جمع ما بودی امشب .دلم گرفته خیال خواب ندارم. هم تو دنيای واقعی رفيقی بيقرار  و غمناک است هم در دنيای مجازي

    ReplyDelete
  13. بغض وا مانده ای که مدتهاست بيخ گلويمان را گرفته و از له له زدن مان شوق می پراکند و مدتی است که اين بغض را در حد خويش نگه داشته ام و به جايش خنده های دردناک تر از هر بغض سر می دهم .... اين طور بهتر است !!! اميد که شانه هايت تاب آرد .....

    ReplyDelete
  14. داداش نبينم اينطوری دلتنگ باشی ! اما خوبه. صدای دلتنگيت آروم و سنگينه. صدای دلتنگی من هميشه توی بوق و کرنا زده ميشه ...

    ReplyDelete
  15. وقتی داشتم متنت رو می خوندم آهنگ هفته رو هم گوش می کردم. گوش دادی بهش درسته؟ روز جمعه حرف تازه ای نداشت هر چی بود....... خيلی قشنگ نوشته بودی دوست عزيز.  تلخ ترين غمی که امروز  داريم خاطرات شيرين گذشته است. تا بعد........

    ReplyDelete
  16. دلتنگیت را روی شانه های ويرانيم تقسيم کن...هميشع برای آفرينش رنج چيزی درونم قدم رو می رود

    ReplyDelete
  17. اميرم! تو که قرار بود کوه باشی؟ پس اين تنققت (از مصدر نق!!!) چيه برار؟... مرد ان است که در کشاکش دهر٬ سنگ زيرين آسيا باشد... دلم کشيد بغلت کنم پسر... کاش اونی که دلت تنگشه بياد... يا حق!

    ReplyDelete
  18. سلام . فکر کنم يه جورايی قاط زدی داداش . يه پيک فکر کنم موثر باشه .

    ReplyDelete
  19. وقتی بی قرار و نگران مادرم با این حرف مرا آرام می کند <<فردا روز بهتريست  مطمئن باش ٫عزيزم بخواب>> تو هم شب خوبی داشته باشی .حتما فردا روز بهتريست.حتما...

    ReplyDelete
  20. به قول دوستی <<از ما که گذشت اما حاجی !رو تانک هاتون بوق بزارين> کاش زندگی اینو می فهمید

    (نمی دونم جوک را شنيدی يا نه؟)

    ReplyDelete
  21. دل قوی دار اميرم.زندگی خوابی است...

    ReplyDelete
  22. سلام امير.

    ReplyDelete
  23. امير ان چيزی را که من از اين متنت گرفتم درسته؟

    ReplyDelete
  24. ای بابا ای بابا...........نمی دونم چرا  همه ی برو بچ يهو دچار ياس فلسفی شدن........آقا امير تو ديگه چرا.........؟؟؟

    ReplyDelete
  25. ساقی غم من بلند آوازه شدست/ سر مستی من برون ز اندازه شدست

    ReplyDelete
  26. فاهوس جان من از کجا بدونم تو ازين نوشته های در پيت من چی گرفتی که بگم درسته يا نه؟ فقط نگران نباش.

    ReplyDelete
  27. salam...ey baba....hame injoory shodan...yani man tanha nistam?e..na?...vali che bad:((((((((amir agha be ghole dostan hame zire fesharo...bayad mohkam bood.....ta taghdire adam chi bashe.........khodaro shokr..........har chi salahe.......

    ReplyDelete
  28. اه اه اينا اثرات فنز ه ؟؟

    ReplyDelete
  29. هنوز دلتنگی ؟؟؟ ايييييييييييييييييش !!! (:

    ReplyDelete
  30. امان از دلتنگی! من که دلتنگيهامو سپردم به باد زمان! نميدونم روی کدوم قاصدکخرابميشه! دوست من زيبا بود!...

    ReplyDelete
  31. سلام دوست من ... زيبا نگارش ميکنی خسته نباشی به ما هم سری بزن اگه قابل ... يا حق

    ReplyDelete
  32. دلتنگ هم نباش چون اين هم ميگذرد!

    ReplyDelete
  33. دلم گرفت امیر جان حتی شیرها هم احتیاج به گریستن دارن...

    ReplyDelete
  34. شايد که چو وابينی خير تو در اين باشد ، امير ، جان ِ برادر !

    ReplyDelete
  35. سلام.... فراموش کن کی هستم.... اما براستی اين بازی سرنوشته يا سهم نوشته شده من و تو از تنهايی.... شاد باشی...

    ReplyDelete
  36. زيبا مينويسی درکشون آسونه ...

    ReplyDelete
  37. سلام امير.همين.

    ReplyDelete
  38. دلتنگ نشو همه مثل هم هستن .. اگه بدونی امروز چقدر دلم گرفته بود .. فقط محکم باش تا بتونی دووم بياری ..

    ReplyDelete
  39. تازگيها هيچ چيز نمی تونم اينجا برات بنويسم جز سه تا نقطه... هوم امشب دوباره يعنی صد باره شبهای روشن رو ديدم تمام شبهای تهران بدجوری هوسش را کرده بودم و امشب باز ديدمش يه جا دختره به آقاهه می گه: اين که آدم خودش رو بزنه به اون راه يه صنعت ادبيه    آقاهه جواب ميده نه يه استعداد خداداديه. چرا اينو گفتم خودم هم نمی دونم

    ReplyDelete
  40. آه ! سهم من اینست.

    ReplyDelete
  41. بگذاريد و بگذريد... چشم بياندازيد و دل نبازيد.

    ReplyDelete
  42. انگار... انگار... سرگذشت همه مثل همه. فقط جزئيات فرق داره و اين که جرئت بازگو کردن سرگذشت رو داشته باشيم يا نه. سناريو چه غمناکه!

    ReplyDelete
  43. سام عليک حاجی! اين نيز گذشت يا هنوز ادامه داره؟ ها؟

    ReplyDelete
  44. گذشته..........خيلی وقته!ولی هميشه تازست!

    ReplyDelete
  45. من نمی فهمم . ميای يه کامنت ميذاری که من ريسه ميرم از خنده بعد می نویسی قاری غمگين زندگی ؟؟ خودتی !!! اصلا می دونی چيه . به نظر من ادمی که می تونه به طنز بنويسه نمی تونه دلتنگ بمونه . يالا اعتراف کن حالت خوبه ! ((:

    ReplyDelete
  46. مخلص شازده غولمون دربست !!! (;

    ReplyDelete
  47. ويرانی ها را عاقبت بايد رها کنی....

    ReplyDelete
  48. خوبه! انگاری همه تو رو درک می کنن ... ولی من اصلا درک نمی کنم ... واه واه ! چه معنی داره؟!  سنی ازت گذشته ...خجالتم خوب چيزيه ...

    ReplyDelete
  49. يه کم از اين ابولی من ياد بگير! ... تا حالا يه بار هم نشده از اين حرفا بزنه :)

    ReplyDelete
  50. ای بابا اين وبلاگت که نصف کامنتام رو خورد :(

    ReplyDelete
  51. سکوتی چرا برادر؟

    ReplyDelete
  52. خيلی خوب بود . به روزم .

    ReplyDelete
  53. سلام جالب بود پيش من هم بيا

    ReplyDelete
  54. امير آقا خيلی اصيل و بی دروغ حرف ميزنی. خوشحالم که آشنا شدم. با خوشحالی لينکت رو به بلاگرولينگم اضافه کردم.

    ReplyDelete