Monday, August 1, 2005

مايوس مهربانی

سلام! روزهای غريبی رو ميگذرونم:روزهای نياز و خواهش،بودن شدن،تپش.روزهای خستگی و کاهش.روزهای دويدن در پی خيال باد،روزهای ترديد در اصالت ترانه های دلتنگی...روزهايی غريب اما قريب!


۱-گنجی تو شرايط خيلی بديه.کاش ميشد همه با هم يکصدا بشيم با ابراهيم نبوی و از همسر گنجی بخواهيم شخصا بالای سر گنجی حاضر بشه و اجازه نده اون سرم رو از خودش جدا کنه.جان گنجی به اندازه تمام ارزوهای ما برای ازادی ارزش داره!


۲-دلم برای سانچو تنگ شده،سانچو حاصل تنهايی مطلق من بود و نيازم برای کسی که کنارم باشه .فکرکنم وقتشه دوباره ظهور کنه!


۳-مدتها بود دلم ميخواست فيلم« بليدرانر»،رايدلی اسکات رو ببينم.وقتی جمعه اين توفيق دست داد-حالا هرچند نسخه به شدت سانسور شده سيمای جمهوری اسلامی رو-فهميدم چرا اکثر منتقدهای سينما اين فيلم رو کالت مووی (يعنی فيلمی که در سينما جريان ساز ميشه و فيلمهای زيادی به تقليد از اون ساخته ميشن) ميدونن.اسکات ماهرانه سه ژانر سينمايی رو با هم اميخته و فيلمی ساخته که در عين علمی -تخيلی بودن،يه نوآر تمام عيار و يه فيلم عميقا معنا گراست.داستان فيلم حول محور موجوداتی ساخته دست انسانه که غير از ظاهر انسانی دارای عاطفه هم هستند.اين موجودات طوری طراحی شدند که بعد از ۴ سال از بين ميرن و تعدادی از اونا داشتن تلاش ميکردن بتونن زندگيشون رو از انهدام بعد از سال چهارم نجات بدن.يکيشون تو سکانسای پايانی فيلم ميگه«نميدونی من با اين چشام چه صحنه هايی رو ديدم والان که دارم ميميرم همه اونها مثل اشک تو بارون از بين ميرن».شباهت اين وضعيت با ما انسانها غير قابل ترديده نه؟


پی نوشت خيلی مهم:درپوستين خلق با موضوع خاتمه خاتمی به روز شد.اگر ميخواهيد بدانيد در پس پرده ترور سعيد حجاريان،غائله کوی دانشگاه و...چه ميگذشته حتما سربزنيد.

30 comments:

  1. دوست من سلام خوشحال ميشوم به راه نو ايران بيايي و از طرح بيش از صد وبلاگ نويس مطلع شوي

    ReplyDelete
  2. سلام. من خيلی برای ديدن اين فيلم کنجکاو و مشتاق شدم. يه جورهايی ياد فيلم هوش مصنوعی افتادم و چقدر برای اون پسرک رباط احساساتی گريه کردم و دقيقا اگه ديده باشی می تونی بفهمی اون بچه رباط از مادر انسانش بيشتر عاطفه داشت.

    ReplyDelete
  3. صورتک خیالیAugust 1, 2005 at 10:45 AM

    به شاد بودن فکر کردن يعنی به آيدين فکر کردن عزيز دلم مگه نه؟!

    ReplyDelete
  4. سلام . ميدونی روزهايی  که با قبل فرق دارند معمولا قابل ستايش هستند . راستی سانچز اسم اون رفيق شفيق دن کيشوت نيست؟؟

    ReplyDelete
  5. صورتک خیالیAugust 1, 2005 at 10:55 AM

    اين کامت رو اشتباه زدم برا سيما بود! امير...خيلی ناراحتم برا گنجی خيلی هاااا...چه ميشه کرد؟:(

    ReplyDelete
  6. يعنی فيلم ساينس فيکشن !!!( به قول خارجيا ) هم می تونه جالب باشه؟ کنجکاو شدم ببينمش .من نمی دونم واسه گنجی چی کار می شه کرد و اين عصبيم می کنه ! من که هيچ کاری نمی تونم بکنم.هيچ...

    ReplyDelete
  7. سلام !!!

    ReplyDelete
  8. يک شباهت سينمايی ديگه ... من البته خدا رو شاکرم که اول نسخه ی اصلی فیلم رو دیدم بعد کثافتی رو که صدا و سیما پخش کرد .

    ReplyDelete
  9. سکانس زیر باران بی نظیر بود...

    ReplyDelete
  10. عظم آن دارم که يک شب نيمه مست ...... نه بابا مياو سر تو خراب ميشم يک کم با هم موزيک گوش بديم حالشو ببريم .

    ReplyDelete
  11. زندگی بزرگ ترين نعمت خداست...........گنجی داره اين نعمت رو پر پر می کنه که يه چيزی بگه!!!!!!اميدوارم.........هيچی!

    ReplyDelete
  12. ۱. تمام آزادی يا صدايی خفته از آن و ما ها که تماشاچی هايی پر مدعا هستيم ! ۲. به نظرم هنوز زوده . ۳. نديدمش

    ReplyDelete
  13. دلتنگی موقوف عزيز من...

    ReplyDelete
  14. نه امير جان با اين کارا گمجی بيحيال تحصن نميشه.بايد فکر اساسی کرد و با تحصن و فشار به حاکميت دستور آزاديشو بگيريم...

    ReplyDelete
  15. فيلم رو نديدم.اما برای گنجی نگرانم همين .( می دونم از طرف بعضی ها متهم به اينکه فقط متاسف می شم و عمل ندارم ٫ می شم) ولی خوب نظرم اين بود امير خان

    ReplyDelete
  16. در ضمن من کوچيکتم من الايمان:))

    ReplyDelete
  17. محمدرضا امير صادقيAugust 1, 2005 at 10:41 PM

    سلام رفقيق شما که اين قدر با احساسی چرا دنبال سياست و اين جور لودگی هايی . حيفه . عزيزم گنجی يک سياست پيشه است . همه اين بازی ها کشکه . ۳۲ سالمه و همه جور بازيو در قمار زندگی ديدم . برو و مادرت را از ميهنت بيشتر دوست بدار برو و بدان بر فراز اسمان ما هرگز ابری گذر نکرد.

    ReplyDelete
  18. سلام ..البته ۱۰۰ درصد بات موافقم .. خاتمی قصور بسياری داشته ...خودم هم اشاره ی کوجکی داشتم //قصد اسطوره سازی هم نداريم ..تنها يک تشکر خشک و خالی هستش برای روح بزرگوار و آزاديخواه خاتمی ...در پناه ايزد*

    ReplyDelete
  19. والدين محترم نذاشتند من فيلم رو ببينم گفتند اين فيلمای تخيلی با اين موجودات بيريخت بيريخت چيه تلويزيون هی نشون می ده تق ( اين صدای عوض کردنه کاناله)

    ReplyDelete
  20. هی پسر اون صحنه اش مو به تنم سيخ کرد  يارو گفت لحظه سختیه ملاقات با خالقت، یادته بهش گفت چی از من میخوای گفت : جاودانگی / دیدی چه غمی تو چشای خالق بود؟

    ReplyDelete
  21. آرزو می کنم روزهات به خوبی بگذرند و برات بهترين ها بمونه...اونی که بايد باشه رو سعی نکن حذف کنی چون بالاخره از هر جا بشه مياد

    ReplyDelete
  22. سلام امير جان . خيلی درد بزرگی نه ادم جونش و خانواده و زندگيشو  قربانی کسانی بکنه که بی تفاوت از کنارش بگذرن اين عين پستی بی انصافی و بی غيرتی البته اين ادمها تعدادشو کم . صدای گنجی دنيا رو لرزونده اشک همسرو بچه هاش ادم آتيش ميزنه ... خدايا کی از اين خواب غفلت بيدار ميشيم  شيعه واقعی يعنی گنجی . اگه شيعه حسين زير بار ظلم رفت و ساکت بود که ديگه شيعه نيست ..... منتظرتم يا علی

    ReplyDelete
  23. به اين سيستم کامنت های من خيلی اعتمادی نيست . شما ببخش که انگار کامنتتو قورت داده :D! پرويز پرستويی و ترانه عليدوستی ...ها؟ چه شود !!!

    ReplyDelete
  24. سلام امير خوبی؟ نمی تونم پستت رو بخونم ... آخه دارم ميرم ... فقط اومدم عرض ادبی کرده باشم :) هر وقت برگشتم جبران می کنم

    ReplyDelete
  25. فريادی  و ديگر هيچ.....چرا که اميد آنچنان توانا نيست......که پا بر سر ياس بتواند نهاد......

    ReplyDelete
  26. هیچکس و همه‌کسAugust 2, 2005 at 7:45 AM

    جالب مینویسی! در مورد گنجی هم جدا باید کاری کرد! تجمع دانشگاه تهران و بیمارستان که به جایی نرسید!( میشه در مورد بند 7 یادداشت قبلی بیشتر توضیح بدی؟)

    ReplyDelete
  27. سلام . آره بابا سانچوز رو بيار . بهتر از اين گنجی ايناست برا من .

    ReplyDelete
  28. سلام. با مراجعه به وبلاگ ما در نظرسنجی بزرگ عملکرد دولت آقای خاتمی شرکت کنيد

    ReplyDelete
  29. همه ... يکصدا ... اين واژه ها برام غريبه! //اون فيلم را هم نديدم هنوز

    ReplyDelete