Tuesday, March 31, 2009

اخراجی ها

تلخی ماجرای اخراجی ها می دانی کجاست؟آنجایی که می فهمی در اقلیتی،در اقلیتید.که برای اکثر این مردم اصلن سوابق مسعود ده نمکی مهم نیست.که سطح سلیقه جامعه برای دیدن یک فیلم در حد همین اخراجی هاست.که این ملت تکه تکه شده،که فاصله افتاده بین آن کسی که می رود اخراجی ها را می بیند و بخاطرش صف میایستد و تو و امثال تو که حاضر نیستید از جلوی سینما هم رد شوید


حداقل درسی که ما می توانیم از اخراجی ها بگیریم این است که خودمان را مصداق ملت ایران فرض نکنیم.ما بخشی از این ملتیم و بدک نیست بعضی وقت ها یادمان بماند به اندازه کوپن مان مدعی باشیم


همین

24 comments:

  1. خیلی وقت است که فهمیده ایم در اقلیتیم...حس بدیست...

    ReplyDelete
  2. سلام، این پست خیلی بهتر از پست قبلی بود. واقعی تر و مورد قبول تر. یادمان باشد که گسترش ندهیم تفکرات و تصوراتمان را به همه جامعه و آنجائی که به همه جامعه مربوط می شود کمی از زاویه دید آنها ببینیم. البته بیشتر آدمهایی که اینجا را می خوانند و می نویسند و نظر می دهند از همین اقلیت هستیم و برخی مواقع یادمان می رود که در جامعه مقدارمان و به همان نسبت نقش و وظیقه مان چیست

    ReplyDelete
  3. آقای دیوانهMarch 31, 2009 at 8:14 AM

    روز اول فروردین به اتفاق جمع کثیری از فک و فامیل راهی سینما اریکه ایرانیان شدیم...جدا از بحث و جدل ها و جر و واجرهایی که بنده داشتم تا برویم وقتی همه خوابیم بالاجبار رفتیم اخراجی ها ورژن دو...جاذبه های طبیعی سینما در حد قابل قبولی بود و در حد زیادی ورزش حدقه کردیم...فیلم که شروع شد حرص بنده هم اوج گرفت...بوی گند شعار کل فیلم را گرفته بود...از اون بدتر جمعیت جوگیر بودن!
    حس بدیه این حس اقلیت... وقتی طرف با شلوار لیوایز و پیرهن پیر گاردین و ساعت فلان و کفش بیسار و گوشی آنچنانی و قیافه های اینچنینی سوار بر بنز و بی ام و  و ...(منظور همون قشر بسیار مرفه!) برای بار دوم و سوم میخواد این فیلم رو ببینه(اصلا به این کاری ندارم که مسعود ده نمکی کی هست و چه کارها که نکرده!) باید ترسید... خیلی هم باید ترسید... یعنی شعور و درک جامعه ما هنوز خیلی خیلی پائینه...واقعا فیلم مزخرف بود... من به شخصه جدای مسعود ده نمکی از اخراجی های یک خوشم اومد و به نظرم تا حدودی قابل قبول بود... بازی های خوب،موسیقی خوب،روال فیلم هم روی تیکه های اس ام اسی و ... میچرخید ولی ریتم داشت...
    ولی این اخراجی ها با اونهمه تبلیغ قبل از سال تحویل و اینهم

    ReplyDelete
  4. آقای دیوانهMarch 31, 2009 at 8:15 AM

    قبل از سال تحویل و اینهمه فرافکنی های ده نمکی توی وبلاگش واقعا ارزش دیدن نداشت...
    ولی خوب...هنوز کوپن جدید اعلام نکردن و من و ما هم کوپونمون در حد همین...

    ReplyDelete
  5. آقای دیوانهMarch 31, 2009 at 8:18 AM

    من هنوز بعد از 10 روز درک نمی کنم چرا مردم سوت و دست میزدن و چرا منتظر بودن که الکی بخندن و دست بزنن و برقصن!( واقعا ملت همیشه در صحنه میخواستن دو سه جا پاشن برقصن!)
    فکر کنم جامعه تشنه است... بعد از فیلم هم عده ای میگفتن خوب بود و عده ای میگفتن مزخرف... استدلال اون جمعی که میگفتن خوب بود هم این بود که: خندیدیم دیگه!
    یعنی چقدر سطح توقع ما از یه فیلم اومده پائین!

    ReplyDelete
  6. اقلیت؟ آره واقعا. اوایل عصبیم می کرد ولی حالا بیشتر کلافه ام

    ReplyDelete
  7. یعنی هنوز پیرحسین نیومده، همه‌چی باز کوپنی شد؟

    ReplyDelete
  8. متاسفم ودیگر هیچ!

    ReplyDelete
  9. چقدر زود همه روزها رو یادشون رفته... چقدر زود 18تیر فراموش شد... و چقدر ...

    ReplyDelete
  10. خوب گفتی! مصاحبه این ده نمکی رو نگاه می کردم چند روز پیش... چه حرفهایی که نمی زد! چرا که نزنه با این همه طرفدار! که همانا اکثریت مردم ما هستند...

    ReplyDelete
  11. امیر حسین جان بزرگ! اولا که خیلی مخلصیم رفیق قدیمی.عیدت مبارک باز هم .بعد این که در مورد ماجراییی که عرض کردی گاهی وقتها ما ادما خصوصا ایرانیها-نمیدونم در مورد ملت های دیگه صدق میکنه یا نه- خیلی وقت ها مثلا د مراودات دوتسانه مان بیشتر با کسانی دمخور و هم ژیاله میشویم که شدیدا ازشان بدمان میاد.یک جور شیرینی توی این تنفر هست که شدیدا جذاب به نظر میاد حالا توی این مساله هم  کمتر فراموشی میشه عنوان کرد بیشتر لذت بردن با این موجود پشمالوی دوران قدیمه.

    ReplyDelete
  12. من در این مورد کاملا با شما هم عقیده ام.
    خیلی کم حافظه ایم ما ملت
    خیلی.

    درضمن
    سال نوتون هم مبارک.

    ReplyDelete
  13. شاید هم لازم باشد کمی به فکر افزایش ارزش کوپن مان باشیم.

    ReplyDelete
  14. در ادامه‌ی بحث آن یکی حسین: ما هم یک دایره‌ی بسته تشکیل می‌دهیم اغلب. همین اقلیت می‌ماند داخل خودش. برای بیرون رفتن از این دایره کسی فکری دارد؟

    ReplyDelete
  15. گل آرا حمزهApril 3, 2009 at 10:25 PM

    ببخشید اما شما همنجور توی اقلیت بمون ، همینجور هم یه روز توی اقلیت بمیر. البته امیدوارم که عمر طبیعی خودتو بکنی. وای به حال روزی که عقیده تو عقیده ملت ایران بشه. ۱۸ تیر یه دروغ گنده هست برای شکا ۱۸ تیر روزی بود که آمریکا میخواست به کمک عواملش در ایران انقالب مخملی راه بندازه که نشد. چه خوب هم شد که نشد.

    ReplyDelete
  16. تو این وسط حرص زدن ده نمکی واسه پول واقعا دیدنیه . همش میگه بعضیا نمی خوان فروش فیلمش زیاد شه . انگار می خواد همشو به مراکز خیریه کمک کنه . از اینا گذشته شما یه نقد مثبت در مورد این فیلم خوندین؟ سلیقه عامه هم که خودتون بهتر می دونین امیر خان غصه شو  نخورین که مثل من پیر می شین . فقط می تونیم امیدوار باشیم یه روزی ... ولی یادم اومد انیشتن گفته : دو چیز پایانی نداره ، کهکشانها و حماقت آدمی . البته در باره اولی زیاد مطمئن نیستم.

    ReplyDelete
  17. به نظر من اینکه فکر کنیم در اقلیت هستیم اشتباه است. تو همین اقلیت که -شما فکر می کنین عقیده ی مثل هم دارین- هزار جور نظر و عقیده ی متفاوت پیدا می شه. همین مردمی هم که می بینین می رن و اخراجی ها2 می بینن و کمی هم می خندن به این معنی نیست که طرفدار ده نمکی هستن و قبولش دارن. خیلی هاشون ممکنه بخندن و بعدش هم صد تا فحش بدن. مگه مردم واقعیت جنگ رو ندیدن؟ واقعا به نظر شما اشکالی داره که یه همچین آدمی بیاد و میمون بازی درآره و مردم جلو پاش پول بریزن و بهش بخندن؟

    ReplyDelete
  18. دقیقا!!! مهم اینه که واسه اون کوپن ارزش قائل بشیم :)

    ReplyDelete
  19. آقای ده نمکی وقتی میخواست شروع کنه به فیلم سازی اصلا فکر نمیکرد و انتظار نداشت از فیلمش به خنده و شوخی یاد کنند.
    اون توی ذهنش یک فیلمی که حرفهای جدی برای گفتن داره را تجسم میکرد بعد که دید همه دارن به فیلمش میخندن و هیچکسی از کارخانه انسان سازی و قدرت تغییر دادن و جفنگیات دیگه آن محیط حرفی نمیزنه و فقط تمسخر کردنهای ریش و پشم و ... هست که ورد زبان همه شده اولش ناراحت شد ولی بعد مزه پول زیر زبونش مزه کرد و خودشم بی خیال اصول اعتقادیش شد و تا جائی پیش رفت که شماره دو آن را هم ساخت..

    ReplyDelete
  20. آخ یکی بالاخره حرف دل منو زد ... داشتم دغ می کردم ... همین شوهر من که خیلی هم اظهار روشنفکری می کنن و کاملا خودش رو در اقلیت و اکثریت مردم رو عوام!! به من گفت می گن این فیلم خیلی خنده داره بیا بریم ببینیم!! من چنان قاطی زدم که نگو ... گغتم مثلا تو روشنفکری خدای نکرده این فیلم مزخرف که دو روز دیگه سی دیش میاد بیرون .. حداقل کاری نکنین که یه پول قلمبه دست این شارلاتان بیفته!! من برای این هنرپیشه ها متاسفم واقعا متاسفم یعنی آدم به خاطر پول به هر کاری دست می زنه؟؟

    ReplyDelete
  21. کاش تو ایران طنز درست و غیر مبتذل رواج داشت تا مردم به امثال همین اخراجیها بسنده نکنند و البته که بازجوها و آدم کشها مثل ده نمکی، مخملباف و حاتمی کیا به فرهنگ و فعالیت فرهنگی رو نیارند

    ReplyDelete
  22. ma be onvane ye irani vazife darim mardomo agah konim.vali bazi mogheha ahmagh ,ahmagh mimune.va te'dade in ahmagha ziade.
    motasefam

    ReplyDelete
  23. سلام به همگی هم مخالفا و هم موافقای فیلم . به به ... . من که هنوز فیلم رو ندیدم ولی حتما میبینم تا متوجه عقیده های شما هم بشم . اینو هم بدونید که اینها همه اش عقیده شماهاست هنوز کلی هموطن داریم با عقیده های مختلف و ای کاش هیچ وقت تهمت  نزنیم و حمله ور نشیم به کسی . بالاخرا خدایی هست و حساب کتابی ...       به به ...

    ReplyDelete