Sunday, March 1, 2009

استراتژی انتخاباتی من

١-من اصلاح طلبم و نه انقلابی و نه ناامید.اصلاح طلبی به نظرم یعنی برداشتن گام هایی در عرصه ساخت سیاسی که یا چند قدم بیشتر مرا در راستای اهدافم به جلو ببرد و یا چند قدم کمتر به عقب برگرداند.بر همین مبنا من حتمن رای می دهم


٢-اگر سید محمد خاتمی در عرصه بماند من به او رای می دهم.دلیل و حجت و برهان هم نمی خواهد چون من این مرد را دوست دارم و فکر می کنم بهترین دوران زندگی سی ساله ام را در دوران ریاست جمهوری او گذرانده ام


٣-اگر به هر دلیلی  خاتمی در عرصه نماند،به کسی رای می دهم که بتواند تنش زدایی در عرصه بین المللی،بازسازی اقتصاد و گشایش فضای فرهنگی کشور را با گام هایی سریعتر پیش ببرد.


۴-با ترکیب فعلی افرادی که کاندیدا شده اند یا احتمال کاندیداتوری شان وجود دارد اولویت های من بعد از سید محمد خاتمی به ترتیب میرحسین موسوی،کروبی،قالیباف،  و علی اکبر ولایتی اند.


۵-از کاندیدایی که به او رای می دهم توقع ندارم ساختار سیاسی را تغییر دهد،یکشبه ما را از یک سیستم مذهبی-سنتی به یک ساختار مدرن دموکراتیک و لیبرال رهنمون شود،در کوتاه مدت یک معجزه اقتصادی را سامان دهد و یا ظرف زمانی اندکی با باراک اوباما فالوده بخورد.از خاتمی یا هر کاندیدایی که به ترتیب فوق در اولویت من اند توقع دارم به گشایش نسبی فضای سیاسی،اجتماعی و فرهنگی کمک کند.پرونده ایران را از شورای امنیت سازمان ملل خارج کند.مانع از تبدیل تنش سیاسی با آمریکا به تنش نظامی شود.با حمایت از بخش خصوصی و اعمال انضباط اقتصادی نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی را به حدود سال ٨٣-یعنی به ترتیب یازده درصد و هفت و نیم درصد-برساند.مانع از اجرای طرح حذف یارانه ها بدون حذف انحصارات دولتی و کاهش نرخ تورم شود


۶-برای انتخاب کاندیدای مورد علاقه ام حاضرم هزینه بدهم.از نوشتن در وبلاگ تا جلب نظر مردمی که در طول روز با آنها سر و کار دارم تا حتی پوستر چسباندن به دیوار و پخش تراکت به وقت لزوم...این بار حاضرم وقت بگذارم و هر کاری که از دستم می آید انجام دهد تا این کابوس شرم اور ۴ ساله دیگر تکرار نشود


فکر کنم برای اولین بار می دانم با توجه به ظرفیت های قانون اساسی و اختیارات ریاست جمهوری باید از کاندیدای مورد علاقه ام چه بخواهم و چه نخواهم.چه کنم که برنده بازی انتخابات باشم و چه کنم که بعد از پیروزی با هزینه کمتر و سهولت بیشتری به این اهداف برسم.

8 comments:

  1. دقت کردی من امروز هی دارم اول میشم؟؟ این یعنی من خیلی بیکارم امروز ایا؟؟

    ReplyDelete
  2. من نظر خاصی در این مورد نمی دارم... به گمانم امیر جان..فرض بگیریم کاندیدای مورد نظر تو امد...این کارها را هم کرد... هشت سال کامل هم رییس جمهور بود...بعد هشت سال باز یکی میاد شرم اورتر از این چهار سال... به جان خودم...

    ReplyDelete
  3. موافقیم! اگه خواستین اینجا ژوستر بچسبونم خبر بدین لطفا...

    ReplyDelete
  4. من فکر می کنم اصلاح طلب ها اگر بر سر کاندیدای واحد به اجماع نرسند، به هیچ جا نمی رسند

    ReplyDelete
  5. من اصلا از سیاست سر در نمی یارم اما اگه قرار باشه تمام گروهها از اصلاح طلبها تا ملی-مذهبیون تا بقیه هرکدام کاندیدا خودشون را داشته باشند این ریزش رای اصلا نتیجه خوبی نداره. سر یک نفر باید توافق کرد

    ReplyDelete
  6. حرف بسیار است اما تا اطلاع ثانوی با شما هم کلامم.

    ReplyDelete
  7. آرمان آریاییMarch 2, 2009 at 6:37 PM

    کروبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ولایتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امیر!!!!!!!!!!!!!!...به امید فردای روشن برای من، تو و تمام مردم دنیا

    ReplyDelete
  8. کتایون راست می گه. اگه خاتمی به هر دلیلی بره کنار جهار سال دیگه در خدمت دکتر محمود هستیم!

    ReplyDelete