Wednesday, November 5, 2008

تعبیر یک رویا

باراک اوباما،نخستین رییس جمهور رنگین پوست آمریکا،تعبیر رویای مارتین لوترکینگ است.مردی که در اوج تبعیض نژادی ایستاد و گفت من رویایی دارم...جهان ما به انسان هایی زنده است که رویایی داشته باشند و برای تحقق آرزویشان با صبر و امید تلاش کنند.هیچکس در آن سال های سیاه تبعیض نژادی حدس نمیزد فقط چهل و اندی سال بعد یک سیاه پوست ساکن کاخ سفید شود.


این درس بزرگی باید برای طبقه متوسط ایران باشد که ناامید شده اند،از صندوق های رای قهر کرده اند و بعضن چشم امید دوخته اند به اسکندری جدید از آن سوی اقیانوس...از جنبش لوتر کینگ باید درس گرفت.باید رویایی در دل داشته باشیم و برنامه ای در سر برای آینده ایران:آینده ای که در آن نه کسی به زور باتوم چادر از سر زنان برگیرد و نه احدی به مدد تازیانه مقنعه بر سرشان کند،رویای یک ایران آزاد...نومید نباید بود،روز بهتر فرداست!

15 comments:

  1. نوشته ی احساسی قشنگیه... نباید مسیری که رویای آمریکایی پیش پای جامعه آمریکا قرار داد رو فراموش کرد و با جامعه ی خودمون مقایسه اش کرد جامعه ای که سرنوشت مشروطه اش آن شد و انقلابش این و جنبش اصلاحاتش چنین و... مخلص کلام اینکه باراک اوباما از مسیر دموکراسی آمریکایی آمد نه از آسمان...و ما تا چشم به آسمان داریم و رهرو خسته ایم همینم که وزیر کشورمان کردان بود.. والسلام

    ReplyDelete
  2. آره، با وجودی که انتخابات آمریکا هیچ ربطی به من نداره ، ولی ذوق کردم وقتی دیدم درین سالهای خاکستری و بحران زده هنوز هم آدمهایی برای رویاشون تلاش میکنن..حتی اگر احتمال بدن که فرد آرمانی ممکنه روزی خلاف انتظارشون ازآب دربیادو سرخورده و ناامید فقط به غرغر بسنده نکنن! با وجود این رنجهای سال سی، هنوزم امید دارم که فردای روشنی برای ما و ایران ما هست ، اگر بخواهیم!

    ReplyDelete
  3. عرفان باهات موافقم که زمینه ظهور اوباما با ایران متفاوته اما معتقدم ما در آستانه یک تغییر بزرگیم اگه بازم با خونه نشستن خرابش نکنیم

    ReplyDelete
  4. رضا قاری زادهNovember 5, 2008 at 2:13 AM

    عرفان خان جان امیر اتفاقاً بحثش مصداق شعر شاملو که چشم از آسمان برداریم که وحی از خاک می رسد ... بحث بحث قدرت پنهان خود ماست

    امیر لینکش دادم با اجازه بابت همین درس که گفتی و من خیلی دوستش دارم

    ReplyDelete
  5. رويايي در سر دارم

    ReplyDelete
  6. همون حكايت من اگر بخيزم تو اگر برخيزيه ديگه نه؟؟

    ReplyDelete
  7. فکر میکنم گم گننگ بودن ریشه و مبدا خیلی مخوف تر از تبعیض نژادیه

    ReplyDelete
  8. آقای دیوانهNovember 5, 2008 at 6:25 AM

    رحمت الله چرا از اصتیضاح دیروز نمی نویسی؟ چرا از بیژن نوباوه نمی نویسی؟ چرا از مرتیکه سخیف کردان نمی نویسی؟ چرا از لاریجای که فقط مضحکه بود نمی نویسی؟ بنویس!‌لطفا!

    ReplyDelete
  9. سلام.
    دلتنگ بودم. سری زدم به پناهگاه تو.
    خوب باشی و سربلند.

    ReplyDelete
  10. سیصد سال سیاوش جان؟کی گفته؟نذارین این آخرین نفس های یک موج اصلاحی زمین گیرتون کنه.

    ReplyDelete
  11. بر دل نشست.

    ReplyDelete
  12. تغییر هرچه بزرگ باشه عاقبتش خیلی فرق نمی کنه. تغییر باید تو ساختار فکری و فرهنگی تک تک مردم باشه. تغییری که اگه همین الان شروع شه به قول سیاوش 300 سال طول می کشه. البته به شرط این که شروع بشه.

    ReplyDelete
  13. http://www.iranian.com/main/blog/hossein-bagher-zadeh-30    انتخاب اوباما و يك مقاله

    ReplyDelete
  14. جدا باهات موافقم.
    کاش به جای نق زدن، کمی واقع بین و قانع باشیم به اینکه گر بخواهیم ،میشه.......

    ReplyDelete
  15. آرمان آریاییNovember 6, 2008 at 11:11 AM

    سلام..البته صندوق های رای در ایران جادوییست..میدونی که؟...به امید فردای روشن برای من٬ تو و تمام مردم دنیا

    ReplyDelete