Sunday, November 16, 2008

آسمانی به همین رنگ

پیشنهاد می کنم اول بروید این پست و نوشته بعدی کیوان را بخوانید.تا این کار را بکنید من یک خلاصه ای عرض می کنم حضورتان.کیوان می رسد رم و می خواهد بیاید تهران که گرفتار اعتصاب آلیتالیا می شود و مجبور به اقامت تقریبن ۴٨ ساعته در فرودگاه رم.دقت کنید او و تمام مسافران آن پرواز که بین شان از خانم باردار تا پیرزن غصه دار وجود داشته آن همه وقت گرفتار فرودگاهند و هیچ کس هم به دادشان نرسیده و خط هوایی ایتالیایی هم هیچ تسهیلاتی برایشان فراهم نکرده و....


حالا چشمانتان را ببندید،نفس عمیق بکشید و فرض کنید همین اتفاق در ایران می افتاد.واکنش ها چه بود؟یکی می نوشت ببینید فرق جهان سوم با غرب در چیست و اگر این اتفاق در مثلن ایتالیا می افتاد تا بحال شخص نخست وزیر استعفا کرده بود.دیگری توضیح میداد که اصلن انسان در ایران ارزشی ندارد و اگر در آمریکا این ماجرا رخ می داد حتمن همه مسافرین را می بردند کاخ سفید اسکان می دادند و حتی سارا پیلین می آمد شخصن ماچشان می کرد.دیگری احتمالن می فرمود ننگ بر جمهوری اسلامی که ایران را نابود کرده و مرده باد احمدی نژاد.در آخر شرط می بندم حتمن جایی نوشته ای پیدا می کردیم که توضیح می داد ایرانیان باستان در عصر هخامنشیان و ساسانیان چه شکوه و عظمتی داشتند و حتی نویسنده قسم حضرت عباس می خورد که وقتی پروازی در زمان هوخشتره لغو میشد ایشان دستور تیمار مسافران و بریدن گوش رییس فرودگاه را صادر می کرد و بعد نوشته مملو می شد از اشک و آه و ناله که ببینید چه بر سر شکوه ایران آمده و اصلن همش تقصیر این اعراب سوسمار خور است و لاغیر...


نابسامانی های این مرز پر گوهر را انکار نمی کنم اما دارم متقاعد می شوم ما چندان منصفانه در مقایسه خاور و باختر عمل نمی کنیم.

9 comments:

  1. اول اول اول

    ReplyDelete
  2. در اینکه این ماجرا در آسمانی به همان رنگ اتفاق افتاده که شکی نیست. اما فکر کنم مشکل ما درمقایسه ی  نسبت تعداد اینگونه اتفاق ها توی کشور خودمان و ممالک پیشرفت باشد که خودش را بیشتر نشان می دهد.  

    ReplyDelete
  3. چي بگم والا.آخه مي دوني امير وقتي اكثر چيزها منظم بعد گه گاهي يه اتفاقي مي افته خوب آره مي افته ديگه جلوش هم نمي شه گرفت..ولي وقتي اينجا همه اش اون گه گاهي ه هست خوب آدم كفري مي شه ديگه...البته كه ايتاليا همه چي اش خيلي شبيه ايران...مخصوصن فرهنگ اش.

    ReplyDelete
  4. همون که کتایون گفت. مقایسه دفعات...

    ReplyDelete
  5. همینجوری الکی یاد سریال ایتالیا ایتالیا افتادم ... فکر کنم هیچ ربطی هم نداشت

    ReplyDelete
  6. ما چندان منصفانه قضاوت نمی کنیم چون همیشه رفتاری غیرمنصفانه دیدیم و نه فقط گاهی.

    ReplyDelete
  7. جدی ها. راست گفتی. البته فکر کنم ایتالیا هم ایران اروپا باشه. امروز شنیدم ایر فرنس هم کارمنداش اعتصاب کردن. این به همون ربط داره یعنی؟

    ReplyDelete
  8. ها, همین رو به کیوان گفتم. اگر ایران ایر این کار رو کرده بود حالا تبدیل شده بود به یه اسکاندال. احتمالا سازمان های حقوق بشر هم درگیر قضیه شدن بود تا حالا.

    ReplyDelete
  9. کاملن باهات موافقم.

    ReplyDelete