Monday, December 1, 2008

خیانت

در ادامه این بحث کیوان درباره خیانت،برایم جالب است بدانم کسی هست بین ما که تا بحال حتی در ذهنش هم به همسرش یا پارتنرش خیانت نکرده باشد؟یعنی هیچ وقت خیال مرد یا زن دیگری را هم به خود راه نداده باشد؟منظورم الزامن خیال هماغوشی نیست،تصور بوسه یا نوازش یا اینکه حتی بخواهد زمانش را به جای همسر یا شریک عاطفیش با آن دیگری بگذراند-این دیگر بستگی دارد ما مرز های خیانت را کجای یک رابطه استوار کنیم-بعد یعنی هر بار که خیال کرده چه مرد جذابی یا چه زن خواستنی ای فوری رفته و صداقت به خرج داده و گفته ببین همسر عزیزم من الان یک زن/مردی را دیدم و دلم ضعف رفت؟ کلن با کیوان موافقم که بهتر است دست از قضاوت برداریم،نسبی بودن اخلاق را در این حیطه بپذیریم و قضاوت نکنیم.قضاوت کار ما نیست


پی نوشت:آنکه حتی تصور چنین چیزی را شوم می پندارد و فانتزی هایش را به شکل گناه دیده و سرکوب می کند آیا می داند شاید همین تصورات ذهنی امکان مقاومت در برابر بیرونی کردن این خواسته ها را به آدم درگیرش بدهد؟آن وقت اگر تصور ، هم خیانت باشد یعنی ما خیانت بد داریم-ماجرای ذهنی- و خیانت بدتر-ماجرای واقعی؟اینجا مرز صداقت کجاست؟کمی سورئال نیست صداقتی که تبدیل شود به«عزیزم من بعضی وقتا که با تو در رختخوابم چشمام رو میبندم و تو رو فلانی تصور می کنم»؟


 

39 comments:

  1. بحث جذابیه! باید ببینیم تعداد کدوم آدما بیشتره !

    ReplyDelete
  2. من در مورد منصفانه بودن همچین ماجرایی حرف نزدم آزاده جان در مورد ممکن بودنش بحث کردم

    ReplyDelete
  3. رضا بیشتر از هر چیزی این وسط مساله عدم قضاوت برام مطرحه...اگر هر کدوم از ما ممکنه همچین تجربه ای داشته باشیم دیگه جایی نمی مونه برای قضاوت

    ReplyDelete
  4. اينكه خيليها در اين مورد بقيه رو قضاوت مي كنند درست نيست. البته خيانتي كه عمدي باشه خب قضيه ش خيلي فرق مي كنه با وقتي كه فقط ذهنيه . اين گفتنه هم ديگه صداقت به خرج دادن نيست. گفتنش فقط همه چيز رو خراب مي كنه... اخه ادم جلوي تصوراتش رو كه ديگه نميتونه بگيره

    ReplyDelete
  5. اینجوری که اصلا بدون خیانت نمیشه زندگی کرد

    ReplyDelete
  6. در مو رد این پست بذار یه کم فکر کنم و به شرط اینکه تا چند ساعت دیگه آپ نفرموده باشید نظرمو میگم اما عجالتا عرض کنم مامان یه خوابی دیده گفتم بیاد برات بنویسه بلکه تعبیرش کنی
    با تشکر:دی

    ReplyDelete
  7. پس تمام ما  خیانت کردیم و میکنیم...

    ReplyDelete
  8. خیانت ذهنیه به نظرم.
    امیر جان

    چه دلیلی داره تا این حد به یکی دیگه فک کنه آدم؟اگه واقعا ته دلش از پارتنرش راضی هست؟
    من فک می کنم از جایی شروع می شه اینها که ما واقعا از چیزی که داریم راضی نیستیم.فقط داریم نشون میدیم که هستیم.

    فرض کن مردی رو که زنش خیلی زیبا نیست اما اون آدم اخلاق زنشو دوس داره اما به ذات آدمیه که زیایی براش مهمه و از اینکه طرفش زیباییه متعادلی نداره رنج می بره اما سعی میکنه ظاهر قضیه رو بپوشونه.چون داره خودشو گول می زنه و می گه برام مهم نیست.درحالیکه هست.طبیعیه خودشو در حال سکس با زنی تصور کنه که زیباست یا مثلا همسر دوستشو که می بینه دلش بخواد کاش جای اون باشه.یا تصور کن زنی رو که خیلی ثروت مرد براش مهم بوده اما به دلایلی عاشق یه مرد معمولی میشه.مثلا وقتی همسایشونو که یه مرد پولداره میبینه طبیعیه که ته دلش آه می کشه و تو ذهنش خودشو با اون تصور میکنه.

    ما توی رویاهامون به چی فکر میکنیم؟عموما به چیزهایی که آرزوشون رو داریم و الان نداریم و توی واقعیت کمبودشون رو داریم.
    اگه از داشته هامون راضی باشیم اگه واقعا عاشق باشیم هرلحظمون پر از عشقمونه!

    من توی رابطه ی قبلیم راضی نبودم ته دلم

    ReplyDelete
  9. ادامه:
    ته دلم راضی نبودم اما محبت اون رو که میدیم باعث میشد یه جوری احساس دلسوزی داشته باشم بهش.ولی خودم فک می کردم عشقه.گاهی تو ذهنم یکی دیگه رو به جای اون تصور می کردم(حالا هرکی.متفاوت بودن)
    اما توی رابطه ی الانم می بینم من اونو با تمام چیز هایی که داره دوست دارم.
    از اون آدم توی دنیا ممکنه زیباتر باشه(گرچه اون زیباییش از حد نرمال بیشتر هست) اما کسی که کل خصوصیات اونو (رفتارها و افکار و قلب و روح اون)باهم داشته باشه فقط یک نفره و اونم خود اونه.

    ReplyDelete
  10. ممنونم امیر جان

    ReplyDelete
  11. يكي از معضلات هميشه گي من همين بوده و هست....كه اين مرز كجاست..متغيره يا با تغيير افراد تغيير مي كنه!!!
    ولي مي دوني من به اين نتيجه رسيدم كه هيچ وقت واسه هيچ رابطه اي قضاوت نكنم.چون هر وقت اين كار و كردم خودم توي اون موقعيت قرار گرفتم و جالب اينجاست كه اكثرن ميتونستم همون رفتاري و انجام بدم كه همون آدم مورد قضاوتم انجام داده بود...

    ReplyDelete
  12. ولي واسه خودم خيلي مهم خيانت كردن وخيانت ديدن..به نظرم خيانت جسمي خيلي خيلي پذيرش اش راحت تره تا خيانت ذهني....

    ReplyDelete
  13. اصلا تو چی میگی؟ببینم تصور کن نشستی و داری واسه عشقت و شریک تمام لحظه هات خیام میخونی اگه عشقت یه لحظه فک کنه که ایکاش جای امیر مثلا....بود چه جوری میشی...بازم میای از این متون بنویسی..خودمونو گول نزنیم...وقتی کسی رو دوست داری و احساس تعلق داری هر فکری غیر ممکنه.حتی واسه مرد مردش!!!!!واسه قضاوتش بهت پیشنهاد میکنم چشماتو یه لحظه ببند و عزیزتو در اغوش کسی غیر از خودت تصور کن اونوقت از حس و حالت بگو.گاهی انقد از نوشته هات حرصم میگیره اما کلیم حال میکنم باهاشون.ایول

    ReplyDelete
  14. امیر جان
    من خودم تو رابطم که با عشقم دارم تا حالا نشده فکر خیانت بزنه به سرم
    نه این که بقیه رو زیبا نبینم و منکر زیباییشون بشم. مثلا به جذاب بودن بقیه فکر کردم ولی به خوابیدن باهاشون نه.
    ولی موافقم قضاوت در این مورد درست نیست

    ReplyDelete
  15. نسیم جان!بعدن با خودت فکر کن چی تو رو عصبانی کرده؟من اصلن پیشنهادی توی نوشتم دادم؟من فقط یک وضع موجود رو تشریح کردم همین...شما این وضع موجود رو تجربه نکردی؟برای تجربش صبور باش همین!

    ReplyDelete
  16. اگه وقتی من دارم تلویزیون نگاه می‌کنم مثلا شوهرم تو خیالش بره سراغ یه زن دیگه قابل تحمله و پذیرش و خیلی خوب اوکی، ولی این دیگه خیلی نامردیه اگه وقتی داره منو می‌بوسه خیال کنه داری یکی دیگه رو می‌بوسه خیلی نامردی خیلی نامردی خیلی نامردی.  به نظرم تو اون لحظه من بوسیده نمی‌شم و اصلا خیلی نامردی ده‌هه.

    ReplyDelete
  17. اه من اول شده بودم

    ReplyDelete
  18. همانطور که در توضیحات کامنتهای اینجا خواندم ، دوستی پارتنری داشت که زیبا نبود اما وی او را دوست داشت میگفت در زمان رابطه جنسی بخاطر طولانی بودن زمانش طرفش اذیت میشود و او بهترین راه را در این دیده است که پس اعمال اصلی و صرفن برای راحت شدن خودش از پارتنرش اورال صکص بخواهد و در این حین او هنرپیشه های ایرانی یا خارجی که میشناسد تصور میکند با اینکار خیلی زودتر تخلیه میشود نسبت به زنانی که به خود پارتنر فکر میکند ..... خب این هم یک کارکرد خیانت ذهنی !

    ReplyDelete
  19. من فکر می کنم احساس خیلی بدی هست برای هر دو طرف.
    و باز هم فکر می کنم مردها بیشتر تجربش میکن.چون از نظر روانشناسی مردها هستند که با دیدن بیشتر تحریک می شن.

    در مورد قضاوت هم به نظرم چون انسانیم هم غرایض مختلف داریم هم دل داریم و هم عقل.میتونیم در مقابل خروج از مرزهامون( که به نظرم هرکس یه مرزی رو برای خودش تعریف میکنه که ممکنه متفاوت با مرز بقیه باشه)خودمون رو کنترل کنیم.

    ReplyDelete
  20. نمیدونم.


    شاید از ایده آل بخوایم بیایم پایین تنها بشه گفت:
    قضاوت ممنوع.

    شرایط هرکس منحصر به فرده.

    هرکس مرزهای خودشو داره و خودش می دونه با خودش.

    ReplyDelete
  21. نسیم جان!هر آنچه سخت و استوار است دود می شود...امیدوارم از ته دل که ارزیابی من از جهان اطرافم غلط باشه و نگاه تو درست...به جان خودم از ته دل اینو می گم!

    ReplyDelete
  22. پست جالبیه و جالب تر از اون اثرش روی خواننده ها . نمی دونم این پست رو با چه هدفی گذاشتین ولی هر چی هست یه حقیقت رو توی ما آدما به وضوح نمایش داده و اون هم ترس از ذات وجودیمون و دیدن و روبرو شدن با اون هست. هر انسانی چه زن چه مرد تمایلی خاص نسبت به جنس مخالف داره و این یک امر طبیعیه ولی طی سالها اونقدر سرکوب شده که حالا  با قضاوتهای مختلف و عواطف پیچیده ای همراه شده و داره باعث عدم اطمینان ادمها در روابطشون میشه!
    به هر حال این جریان اسمش هر چیزی هست خیانت نیست !

    ReplyDelete
  23. خیانت خیانت است، حالا اسمش را هر چه میخواهید بگذارید. رابطه قطعی با سرکوب هم ندارد چون در جوامعی که سرکوب نبوده هم به وفور وجود دارد و ریشه اش در کنار عدم رضایت از وضع موجود ،‌فکر میکنم در تنوع طلبی باشد . در مردها بسیار بیشتر از زنان است ( حداقل در جامعه ما ،‌ شاید چون امکانش برای مردها بیشتر است ) و اکثر مردها هم آن را انجام میدهند . خانمها هم باید با این مساله یک جوری کنار بیایند چون احتمال اینکه همسر یا دوست پسرشان به آنها خیانت نکند خیلی خیلی کم است .

    ReplyDelete
  24. الان که این مطلب را می نویسم یکماه است که تونستم خیانت شوهرم را به خودم و به اون و به اطرافیانم ثابت کنم که به مدت 4 ماه با زنی که در حال جدایی بود دوست شده بود... اینقدر حس وحشتناکیه که نمی توانم بیان کنم .... دلم می خواد از اون زن کثیف و بقول معروف از فرهیختگان است که در میراث فرهنگی هم کار می کند انتقام بگیرم اما نمی دونم چه جوری .. تمام وجودم را خشم فرا گرفته به خاطر آبروی شوهر و بچه هام نرفتم شکایت بکنم اما تمام حق و حقوقم را گرفتم .... اما این ها مثل نوشدارو پس از مرگ سهراب است .... این آخر نامردیه که یک زن شوهر دار با یک مرد زن دار دوست بشود باعث می شود که زندگی شیرین یک خانواده از بین برود ... از شما می خواهم که برای من دعا کنید .... و اون زن کثیف نفرین کنید.... خیانت بالاترین گناه است چون خیلی از گناهان را در خود دارد... گریه ام گرفته دیگه نمی تونم چیزی بنویسم اما خیانت را با خیانت پاسخ ندهید ضربه بیشتری به خود وارد می کنید... من که به خدا واگذارش کردم ... و منتظر بدبختی و فلاکت زدگی اش هستم  ...وای چه قدر سخت است...

    ReplyDelete
  25. من همسری دارم که دوستش دارم بسیار پیش از گذشته.تنها یک چیز را میدانم و آن اینکه زنی که همسر دارد و مهمتر از آن همسری نیکو دارد چگونه میتواند نزد خدای متعال سر بلند کند در حالیکه چشم هایش از تصویر دیگر مردان پر است . خدا وند غیور است .

    ReplyDelete
  26. این را خوب میدانم در وفاداریحتی نسبت به  به تحمیلی ترین همسر لذتی هست که در خیانت نیست .منظورم گناه و صواب نیست .لذت است .مجرب است .

    ReplyDelete
  27. من 3 بار به عشقم خیانت جنسی کردم.خیلی هم پشیمون هستم.دلیلی هم برای خیانت نداشتم.ولی هر بار که خیانت میکردم احساس میکردم عشقم رو بیشتر دوست دارم.ولی شنیدم همیشه خیانت دوطرفه هست.واقعا هست؟یعنی اونم به من خیانت میکنه؟ :? :zzz

    ReplyDelete
  28. salam shoharam be man kheianat mikona,man be on  va jaleb injas ke hardomon midonim to zendegimon kasi hast,vaghean hamo dos darim ama kinehamon nemizare zendegi konim,daram tobe mikonam,mikham 2bare motevaled sham baram 2a konin

    ReplyDelete
  29. هیچوقت برای شروع دیر نیست
    برای دوباره متولد شدن
    اگه میخوای واقعا با شوهرت باشی وادامه بدی قدم بذار

    ReplyDelete
  30. یکی اینجا هست به دا دمن برسه؟
    میخوام بدونم اگه شما جای من بودبد چیکار میکردید؟
    اگه با یه دنیا ارزو ازدواج کنی کاملا سنتی و تمام تجربه عشقیت رو بذاری برای اون یه نفر بعد ببینی ادمت نیست
    نمیفهمه اصلا عشق چیه احساس چیه چه جوری باید رفتار کنه همیشه تنها باشی با یه کوه از عقده های نیاز به توجه........
    بخوام بگم زیاده
    بچه داشته باشی طرفتم ادم خوبیه فقط فازش نمی خونه با تو
    شما باشین چیکار میکنین
    اگه یکی سر راهتون قرار بگیره ..............اگه ارتباط عاطفی برقرار کنی با اون ادم خیانت میکنی
    یا باید همه چیز و ول کنی بری دنبال دلت و عقده هات
    بهم کمک کنید وراهنماییم کنید واقعا نیاز دارم

    ReplyDelete
  31. بچه ها نظراتتون را خوندم اگه یک سال پیش بود چیز دیگه ای می نوشتم ولی الان فرق میکنه
    وقتی یک مرد از لحاظ جنسی زنش رو راضی نمی کنه ولی هم دیگه رو هم دوست دارن چکار باید بکنن؟
    من شوهرم از لحاظ جنسی سرده ولی مرد خوبیه من فلوکسیتین میخورم تا خودم را کنترل کنم و تمام مدت فکر می کنم کاش می توانستم خیانت جنسی بکنم نه عاطفی

    ReplyDelete
  32. منم امشب دوست پسرم و با دست صمیمیم دیدم.. قرارشو با من به هزار بهونه کنسل کرد تا با اون بره... این حقیقتیست که پذیرفتنش سخته

    ReplyDelete
  33. با سلام به همه دوستان تجربیات جالب و می توانم بگویم که ابری و بارانی داشتید من هم مثل بسیاری از شما کوله بار عشق خود را بر گردن کشیده و حتی ازدواج نیز درمانی برای آن نبوده ولی خوب تا شقایق هست زندگی باید کرد... در آخر فقط یک جمله رو می تونم بگم  "عاشق شدن و عاشق بودن و عاشق ماندن را دوست می دارم"چون غروب عشق در زندگی ام یعنی غروب زندگی پس عاشق باشیم حتی شده به یک گل سوسن چون عشق درمانگر است...ارادتمند شما

    ReplyDelete
  34. ضمنا من هرگز نمی دونستم که مشکلات خانومهای محترمی مثل سمیرا خانوم وجود داره و من چون در فیلد علوم پزشکی درس خوندم و این مسائل رو در حد کتاب و رفرانس ها می خواندیم تا بحال ندیده بودم که فردی با این مشکلات باشه و در ضمن یک توصیه پزشکی به سمیرا خانم داروهائی مثل فلوکسیتین که جز داروهای اعصاب و روان طبقه بندی میشه عوارض زیادی داره که من در یک تحقیق پزشکی مطالعه کردم و اینکه در کنار سایر عوارض موجب زمینه سازی برای بیماری آسم میشه و من واقعا آرزوی می کنم مشکل شما و همه مان بدست خدای متعال حل بشه و فقط خواهشن این سیستم داروئی رو ادامه ندید که 100% عوارض نامطلوب داره و برای همسرتان نیز راهکارهای پزشکی و روانشناختی وجود داره.... از آقای امیر حسین عزیز که موجب گشته این دست مطالب با صراحت بیان و مطرح بشه بسیار سپاسگزارم

    ReplyDelete
  35. چرا مطالب منو حذف کردید؟آزادی تبادل اطلاعات اینه؟!چرا حذف شده پست من؟!

    ReplyDelete
  36. با سلام خدمت دوستان
    یک مورد سوال شده برام که از تاریخ پستهای من کسی به این نظر خواهی پستی نفرستاده یا اینکه پستها تائید نشده است؟چون نظرات این پستهاه جالب و آموزنده بوده است و یک خواهش از مدیریت وبلاگ که مرا در ارتقا سطح وبلاگم برای جستجوی گوگل راهنمائی کند که چطور وبلاگم را ارتقائ دهم تا مطالبم در موتورهای جستجو گر نمایش داده شود
    با سپساس فراوان

    ReplyDelete
  37. خیانت
    پدری دارم خیانت کار. آن هم از نوع بی مسئولیتش. فکر کنید پدربزرگم دو تا زن داشت ولی دکتر بود و کلی به هر دوتاشون می رسید. ولی پدرم - لعنته الله علیه - دریغ از این که یک بار در عمرم مرا بقل کرده باشد. دریغ از اینکه یک شب با هم قدم زده باشیم. دریغ از این که یک بار یک رازم را به او گفته باشم.

    بهشت زیر پای مادران است.

    ReplyDelete
  38. دوست عزیزم
    برایت دعا میکنم خداوند آدم نااهل رو حتی به کافر هم نشون نده
    یا علی

    ReplyDelete
  39. داداش اين رسم روزگاره منم زخم عميقي دارم من بچه شهرستانم يكيو خيلي ميخواستم رفت مشهد كه به قول خودش واسه خوشبختيمون دعا كنه ولي سر راهش {تهران}با يه پسري آشنا شد منم  فراموش كرد نه گريه هامو ديد نه حالمو ولي من اينقدر عاشقشم كه نميتونم نفرينش كنم اميدوارم خوشبخت بشه

    ReplyDelete