Tuesday, December 16, 2008

این آمریکایی های بی تربیت

فیلم( کشتی گیر) دارن ارنوفسکی انگار صحنه ای دارد که طی آن کشتی گیر امریکایی بعد از شکست دادن رقیبش به اسم آیت الله با ضربه زانو میله ای را که پرچم ایران به آن متصل است می شکند.


ماجرا را که خواندم آن بخش ملی گرای وجودم شروع به داد و بیداد کرد که«گاوچرون آمریکایی غلط کرده به پرچم ما توهین کرده»بعد دقیقن در همین لحظه بخش منطقی وجودم دستش رو گذاشت زیر چونش و گفت «ببین ما الان نزدیک سی ساله داریم پرچم اونا رو آتیش می زنیم،از روش رد می شیم،مرگ بر و اینها می گیم و...»...یک ذره فکر کردم بعد ترجیح دادم در مورد وضع هوا و کندی سیستم های حمل و نقل گپ بزنیم

5 comments:

  1. نکته نغزیه امیر جان و کاملا درست وسط دعوا که حلوا نمیدن ... منتظریم عمو فیلمی فیلمو بیاره ببینیم چیه ...
    احتمالا هم در راستای مقابله بوده که رسانه ملی با صحنه پرتاب لنگه کفش چند روزه داره خفه مون میکنه ...

    ReplyDelete
  2. رسیدن بخیر نسیم جان

    ReplyDelete
  3. امیر جان  بازتابی که یک فیلم آمریکایی بر اذهان کل مردم جهان داره ...اونم در قالب هنر(یک فیلم) , با پرچم آتیش زدن ایرونی ها ... تفاوتهای زیادی داره. چه از نظر حجم بازتاب چه از نظر کیفیت تاثیری که روی مخاطب میگذاره.
    اگه  سالی یدونه فیلم سیصد ساخته و اکران بشه مردم جهان چه تصوری جز اقوام بربر دارند  ؟
    اما الان 30 ساله مردم ایران پرچم  امریکا رو آتیش میزنند ,آیا ذهنیت مردم جهان رو نسبت به آمریکا منفی کرده؟

    ReplyDelete
  4. البته اون بابا این فیلم رو نساخته که من و شما بخوایم نظر بدیم یا ناراحت بشیم یا هرچی. اون ساخته که رو ملت آمریکا تاثیر بذاره، ولی جالب اش این جاست که بعضی، ولی نه همه فقط بعضی، از مردم کشورهایی مثل ایران اون قدر بی بته شدن که از خطای دیگران هم خجالت می کشن! چیزی راجع به تاریخ قرن بیستم می دونی؟ می دونی که قبل از سال 1900 هم آمریکا توی آمریکای لاتین کشت و کشتار می کرده؟ همین الان می تونی چشم باز کنی و دنیای اطراف ات رو ببینی. این پرچم ایران شکستن جواب پرچم آتیش زدنا نیست. اون پرچم آتیش زدنا جواب یه عده ی خاصه به اون کشت و کشتارها که اصلا هم کافی نیست، گیرم مناسب هم نیست. منتهاش لااقل واسه این که شما خجالت نکشی کافیه. نترس ما اگه تا خود قیامت هم پرچم آتیش بزنیم هنوز کفه ی ترازو طرف ما خالی خالیه. اگه قراره کسی خجالت بکشه باید از اون میلیون ها نفری که به دست دولت های آمریکا و با سیاست های اونا کشته شدن و می شن خجالت بکشه نه از پرچم آتیش زدن. مشکل اینه که بعضی از ماها خیلی خودمون رو باختیم.

    ReplyDelete